اخبار

Blog

تیم شدن SpaceX و T-Mobile برای پوشش دادن مناطق بدون سرویس با استفاده از ماهواره های Starlink

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و مایک سیورت، مدیرعامل تی‌موبایل، گفتند که شرکت‌هایشان در تلاش هستند تا به مناطق بدون سرویس موبایل پایان دهند و سرویس موبایل جدیدی را راه‌اندازی کنند که توسط ماهواره‌های نسل دوم Starlink و پهنای باند T-Mobile فعال می‌شود.

SpaceX founder Elon Musk and T-Mobile CEO Mike Sievert on stage during a T-Mobile and SpaceX joint event on August 25, 2022 in Boca Chica Beach, Texas

 

 

استارلینک متشکل از شبکه‌ای از ماهواره‌هایی است که اسپیس ایکس آن‌ها را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است و برای ارائه اینترنت پرسرعت در نقاط دورافتاده در سراسر جهان طراحی شده است. اسپیس ایکس برای پشتیبانی از این شبکه بیش از 2700 ماهواره پرتاب کرده است

سیورت در سخنرانی پنجشنبه شب در تاسیسات اسپیس ایکس در بوکا شیکا، تگزاس، گفت T-Mobile "بخشی از طیف PCS باند میانی خود" را برای ادغام در ماهواره های Starlink که سال آینده پرتاب می شوند، اختصاص خواهد داد.

کاربران T-Mobile می‌توانند از پیام‌رسانی، MMS و برخی از برنامه‌های پیام‌رسانی از نقاط دوردست در ۴۸ ایالت پایین‌تر، آلاسکا، پورتوریکو و هاوایی و حتی برخی از نقاط دورافتاده در آب استفاده کنند.

در نهایت، سیورت گفت: این سرویس با صدا کار خواهد کرد. T-Mobile قصد دارد این سرویس را در محبوب ترین برنامه های تلفن همراه خود قرار دهد اما قیمت خاصی را فاش نکرد.

MUSK  گفت این سرویس با ماهواره‌های نسل دوم استارلینک که آنتن‌های بسیار بزرگی دارند و می‌توانند مستقیماً به تلفن همراه ارسال کنند کار خواهد کرد.

این سرویس به کاربران تلفن همراه نیازی به دریافت تلفن جدید نمی‌کند. ماسک گفت در یک بلای طبیعی یا بعد از آن، حتی اگر تمام برج های سلولی خارج شوند، سرویس برنامه ریزی شده کار خواهد کرد.

ماسک تصریح کرد: «این، نوع پهنای باندی را که ترمینال استارلینک خواهد داشت را نخواهد داشت، اما ارسال پیامک را فعال می کند، تصاویر را فعال می کند و اگر افراد زیادی در منطقه بدون سرویس وجود نداشته باشند، حتی می توانید به طور بالقوه کمی ارسال ویدیو داشته باشید. "  وی افزود: "ما دیگر درباره این فجایع که در آن مردم گم شدند نخواهیم خواند و اگر فقط می توانستند کمک بخواهند، حالشان خوب بود."

T-Mobile همچنین " reciprocal roaming" را ارائه می دهد، به طوری که بازدیدکنندگان خارج از کشور به ایالات متحده می توانند از این سرویس استفاده کنند، در صورتی که با SpaceX نیز برای فعال کردن این سرویس در سطح جهانی همکاری کنند. ماسک و سیورت از اپراتورهای خارج از کشور دعوت کردند تا به اتحاد خود بپیوندند.

سهام T-Mobile در روز پنجشنبه با یک واحد افزایش به 147.07 دلار بسته شد و پس از ساعت ها اندکی روند صعودی داشت.

 

 

mani.png
آدرس:خ استاد معین، نبش نظامی غربی، جنب خودرو۴۵، طبقه ۱
شماره تماس: 04133349431
© 2024,cmnet.ir

دوره‌های آموزشی